Ambra: Polacy coraz częściej sięgają po droższe wina
Polacy coraz częściej sięgają po droższe wina powyżej 20 złotych za butelkę. Ambra widząc tu duży potencjał rozwoju będzie inwestować w rozwój segmentu fine wines - mówi prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.
Dodaje, że rynek wina w Polsce jest rynkiem zwiększającej się wartości, na którym następuje premiumizacja. Wielu konsumentów, którzy kupowali tanie wina w dyskontach przechodzi od win tańszych do droższych.
- W Polsce rośnie nie tylko konsumpcja wina, ale też wartość rynku i średnia cena. Najszybciej rośnie segment win powyżej 20 złotych i wartościowo w rynku – ale bez dyskontów - ich udział zbliża się do 20 proc. – mówi Robert Ogór.
- Dziś 31 proc. populacji, czyli pięć milionów konsumentów kupuje przynajmniej raz w roku wino za więcej niż 20 zł i są to konsumenci zainteresowani wartością. Ambra poprzez 25 sklepów Centrum Wina i dostawy do 1500 restauracji docieramy tylko do 5 proc. tej populacji. Mamy 120 tys. członków, czyli zarejestrowanych konsumentów, klubu kocham Wino - dodaje.
Źródło: www.dlahandlu.pl