Produkt konfekcjonowany - skuteczność a automatyzacja
Usługi konfekcjonowania - dzielenie i pakowanie towaru, który jest przeznaczony na sprzedaż lub do wysyłki - to różnorodne sposoby przygotowania materiałów. Należy pamiętać, że produkt konfekcjonowany powinien być według ściśle opracowanych zasad dostosowanych do jego konkretnych potrzeb.
Inaczej bowiem wyglądać będzie proces ten w przypadku np. branży spożywczej - regulowanej odrębnymi przepisami - a asortymentem chemicznym. Usługi konfekcjonowania nie mogą się więc ograniczać wyłącznie do samego zapakowania materiałów. Procedurę tę należy postrzegać jako czynność zawsze dopasowaną działaniem do konkretnej branży, specyfiki towarowej czy innych cech charakterystycznych produktów - np. nietypowych gabarytów.
Jak wygląda standardowa usługa konfekcjonowania?
Po spakowaniu towaru oraz jego zeskanowaniu - co pozwoli na nadanie mu etykiety transportowej - asortyment musi zostać bezwzględnie podliczony. Za weryfikację stanu towaru, który opuszcza magazyn, odpowiedzialny jest nie tylko sam konfekcjoner - często to praca wymagająca również zaangażowania pracowników magazynu, czy pracowników działu logistyki. Współpraca w zakresie usługi konfekcjonowania przekłada się na szybszą wysyłkę towarów - to natomiast priorytet w zmieniającym się świecie e-commerce oraz polityki transportowej.
Usługa konfekcjonowania - komu zlecić pracę?
Sortowanie, zestawienie danych produktów, ich prawidłowe zapakowanie oraz oznaczenie według dokładnych wytycznych - gama prac jest wyjątkowo szeroka. Jak wyglądają usługi konfekcjonowania np. w Warszawie? Stolica uznawana jest za jednego z krajowych liderów w zakresie logistyki i prawidłowego przygotowania materiałów do wysyłki. Wynika to często ze stopnia ponadstandardowych inwestycji, jak np. park maszynowy umożliwiający szybkie konfekcjonowanie towarów. Choć usługi zazwyczaj wykonywane są ręcznie, wyspecjalizowane podmioty coraz chętniej zastępują czynnik ludzki - mechanicznym. W efekcie korzystają z pełnych linii produkcyjnych, które - działając całkowicie automatycznie - przyspieszają poszczególne etapy konfekcjonowania.
Jakie są formy konfekcjonowania?
Produkt konfekcjonowany to różnorodne formaty, które zawsze dostosowane są do konkretnych potrzeb klienta:
-
co-packing - przepakowywanie; kompleksowa obsługa od zaprojektowania po produkcję,
-
foliowanie - wykorzystanie folii do pokrycia powierzchni towaru; może odbywać się to w procesie na zimno i gorąco - z klejem i poprzez zgrzewanie,
-
insert - dodanie towaru do podstawowego elementu.
Produkt konfekcjonowany to jednak - o czym należy pamiętać - również kwestia tego, co dzieje się już po samej usłudze. Recykling i rozsądna gospodarka odpadami jest niemniej istotna jak same usługi konfekcjonowania. Warszawa - jak i inne polskie miasta - stawia duży nacisk na to, by za automatyzacją prac szła również ekologia. Stąd dążenie do pełnego recyklingu zużywanych opakowań oraz pozostałych materiałów.