Zostaw swoją wiadomość:


Zostaw swoją wiadomość:


Usługi logistyczne - zestaw startowy

Zestaw startowy skierowany jest dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę z własną działalnością i potrzebują powierzchni magazynowej obsługiwanej przez doświadczonego operatora logistycznego.

Jednocześnie na wczesnym etapie rozwoju nie posiadają dużych środków na inwestycję. Powierzchnia magazynowa jest jednym z kluczowych kryteriów otrzymania licencji na obrót alkoholem.

Etykietowanie produktów - ważny element procesu produkcji

Zarówno producenci, jak i importerzy towarów muszą pamiętać o umieszczeniu etykiet na oferowanych produktach przed ich wprowadzeniem na rynek. Z pomocą przychodzą wyspecjalizowane firmy, które oferują usługę etykietowania.

Etykietowanie produktów a przepisy

Na opakowaniu każdego produktu dostępnego w sprzedaży znajduje się etykieta. To właśnie na niej umieszczone są m.in. dane producenta zawierające dokładną nazwę firmy oraz adres jej siedziby. Szczególne wymogi w zakresie etykietowania dotyczą żywności. Od kilku lat na obszarze Unii Europejskiej obowiązują jednolite przepisy w kwestii znakowania produktów spożywczych, co ułatwia konsumentowi podjęcie decyzji. Producenci mają obowiązek informować m.in. o:

  • alergenach, czyli substancjach mogących wywołać reakcję alergiczną,
  • wartości energetycznej oraz ilości poszczególnych substancji odżywczych,
  • terminie przydatności do spożycia.

W przypadku alkoholi konieczne jest również podanie kraju pochodzenia, oznaczenie mocy alkoholowej i wskazanie siedziby producenta lub zakładu pakującego.

Etykieta nie składa się jednak wyłącznie z wymaganych informacji. Producenci czy importerzy żywności, jak i innych towarów mogą za jej pomocą również wyróżnić swój wyrób wśród innych. Z tej możliwości korzystają wszyscy – to najprostszy sposób, aby zachęcić konsumentów do sięgnięcia po produkt.

Jak usprawnić etykietowanie produktów?

Etykietowanie towarów to jeden z etapów produkcji. Współcześnie firmy produkcyjne korzystają ze wsparcia maszyn. To właśnie one transportują surowce, napełniają opakowania gotowym wyrobem czy wreszcie go foliują. Również etykietowanie produktów można usprawnić za pomocą specjalnych urządzeń. Automatyzacja tego etapu produkcji ma wiele zalet:

  • oszczędność czasu i pieniędzy – etykiety są drukowane i naklejane przez stworzone do tego celu urządzenia,
  • uniknięcie pomyłek, dzięki czemu przedsiębiorca nie naraża się na kary za niewłaściwe oznakowanie towarów,
  • czytelność i trwałość etykiet – nie ma możliwości, aby etykieta odpadła od opakowania.

Firmy produkcyjne najczęściej inwestują w urządzenia do etykietowania. Inaczej jest w przypadku importerów, którym często opłaca się skorzystać z pomocy zewnętrznego podmiotu.

Etykietowanie produktów – outsourcing to dobry pomysł

Warszawa, Wrocław, Gdańsk czy Kraków – we wszystkich tych miastach działają centra logistyczne. Część z nich wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom klientów, proponując etykietowanie produktów. Z oferty centrów logistycznych często korzystają importerzy, choć nie tylko. Dlaczego?

Jeżeli firma nie posiada własnej przestrzeni magazynowej lub jej właścicielowi zależy na czasie, bo produkty muszą szybko trafić na sklepowe półki, to skorzystanie z pomocy zewnętrznego centrum jest optymalnym rozwiązaniem. W ten sposób przedsiębiorca:

  • oszczędza pieniądze – nie musi zatrudniać pracowników i ich szkolić, a dodatkowo oszczędza także na zakupie maszyn,
  • oszczędza czas – centra logistyczne oferujące etykietowanie produktów mają ogromne moce przerobowe i są w stanie w krótkim czasie nanieść etykiety nawet na miliony towarów,
  • może skoncentrować się na innych czynnościach, np. zdobywaniu klientów – to jeden z głównych powodów, dla których outsourcing etykietowania produktów się opłaca.

W przypadku importerów alkoholi znaczenie ma to, że centrum logistyczne oferujące etykietowanie butelek z piwem czy winem, najczęściej proponuje także dodatkowe usługi. Do najpopularniejszych należy zaliczyć: pomoc w skompletowaniu dokumentów do odprawy celnej (usługi składu celnego), banderolowanie alkoholi, które zgodnie z polskim prawem może odbywać się tylko w składzie podatkowym (Pro-Log posiada taki skład) oraz przechowywanie ich w magazynach dostosowanych do magazynowania żywności.

Jeżeli chcesz uniknąć kosztownych pomyłek w zakresie etykietowania, obniżyć koszty związane z prowadzoną produkcją lub importem towarów i szukasz rzetelnego kontrahenta, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Centrum logistyczne Pro-Log oferuje zarówno etykietowanie produktów, także żywności, jak i szereg innych usług usprawniających logistykę.

17.12.2018

Zapisz się do Newslettera

PRO-LOG

Najświeższe informacje dotyczące rynku alkoholowego