Zostaw swoją wiadomość:


Zostaw swoją wiadomość:


Usługi logistyczne - zestaw startowy

Zestaw startowy skierowany jest dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę z własną działalnością i potrzebują powierzchni magazynowej obsługiwanej przez doświadczonego operatora logistycznego.

Jednocześnie na wczesnym etapie rozwoju nie posiadają dużych środków na inwestycję. Powierzchnia magazynowa jest jednym z kluczowych kryteriów otrzymania licencji na obrót alkoholem.

Konfekcjonowanie produktów - sposób na realne oszczędności

Konfekcjonowanie towarów, czyli końcowy etap przygotowania produktów do sprzedaży lub wysyłki, ma szczególne znaczenie w procesie handlowym. Rośnie bowiem znaczenie estetyki i funkcjonalności opakowań. Konfekcjonowanie musi być więc nie tylko szybkie i sprawne, ale i skuteczne oraz wpisywać się w założenia polityki wizualnej.

Konfekcjonowanie towaru to przepakowanie danego produktu (lub ich większej ilości) z materiału zbiorczego w mniejsze, przeznaczone bezpośrednio do sprzedaży detalicznej lub przesyłki. Proces ten powinien być świadczony tak, by asortyment dotarł do ostatecznego odbiorcy w nienaruszonym stanie. Co to znaczy? Uszkodzenia, zarysowania czy też inne mankamenty powstałe na skutek nieprawidłowego konfekcjonowania mogą być podstawą do odrzucenia przesyłki.

W tym kontekście istotna dla konfekcjonowania jest również kwestia ich prezentacji. Już na tym etapie uwagę zwrócić należy na kwestie wizualne. Atrakcyjny, estetyczny wygląd towaru w połączeniu z trwałością opakowania to obecny standard.

Konfekcjonowanie produktów obejmuje różnorodny zakres produktowy. Szczególnie popularne jest w przypadku towarów spożywczych oraz powiązanych z rynkiem kosmetycznym. Niezależnie od branży, konfekcjonowanie sprowadza się do:

  • zabezpieczenia przed czynnikami zewnętrznymi,

  • atrakcyjnego wyeksponowania zalet towaru,

  • prezentacji marki - np. logotypu lub innych elementów.

Konfekcjonowanie - rodzaje obsługi

Usługi konfekcjonowania obejmować mogą różnorodne rozwiązania. To m.in.:

  • sortowanie produktów,

  • zestawianie i pakowanie,

  • oznaczenia.

W przypadku kompleksowej obsługi konfekcjonowanie towarów może zostać poszerzone o opcje:

  • odzyskiwania określonych elementów z gotowych zestawów,

  • zmiany składu umieszczanych przedmiotów,

  • dodawanie materiałów promocyjnych (broszury, ulotki, ankiety, materiały do testów, gadżety),

  • insertowanie,

  • banderolowanie,

  • etykietowanie wraz z oklejaniem produktów,

  • foliowanie.

Standardowa, najczęściej spotykana usługa konfekcjonowania obejmuje pakowanie maszynowe przy wykorzystaniu folii ułatwiającej transport, a następnie:

  • przygotowanie opracowanych wcześniej zestawów,

  • etykietowanie poprzez nanoszenie zakładanej lub samoprzylepnej informacji,

  • nanoszenie kodu kreskowego oraz pozostałych, indywidualnych oznaczeń.

Wszystko sprowadza się pod względem techniki do mechanizmu, w którym na skutek różnorodnych zabiegów dochodzi do zestawienia, zapakowania oraz oznaczenia danego produktu zgodnie z założeniami odbiorcy ostatecznego. W dobie e-commerce to coraz częściej klient.

Szybkość i skuteczność, a ekologia

Wszystkie procesy wykonywane są coraz częściej wyłącznie przy użyciu specjalistycznych maszyn lub automatycznych linii pakujących, których technologia znacząco przyspiesza proces konfekcjonowania. To nowość w porównaniu do dotychczasowego wymiaru, które zdominowane były przez samodzielną, ręczną obsługę.

Dlaczego warto zdecydować się na konfekcjonowanie towarów? To przede wszystkim kwestia oszczędności. Sortowanie, przepakowywanie i przygotowanie asortymentu zlecane zewnętrznemu podmiotowi to ograniczenie formalności oraz prac. Przekłada się też na realne zyski. Samodzielne konfekcjonowanie produktów wymaga m.in. zatrudnienia pracowników oraz wynajmu odpowiedniej powierzchni magazynowej. Zewnętrzne konfekcjonowanie wykonywane przez profesjonalną firmę, jest równoznaczne ze scedowaniem tych obowiązków na zewnętrzny podmiot, który zajmie się całym procesem.

Coraz częściej konfekcjonowanie produktów powiązane bywa z recyklingiem zużytych opakowań oraz innych materiałów, co jest szczególnie wartościowe w kontekście polityki środowiskowej. Duże znaczenie w kontekście konfekcjonowania odgrywa również logistyka, który jest kolejnym etapem obsługi sprzedażowej. 

28.09.2018

Zapisz się do Newslettera

PRO-LOG

Najświeższe informacje dotyczące rynku alkoholowego